Sunday, May 16, 2010

Talkative wife

There are two kinds of people; one who talks non-stop nonsense like me and another who rarely utters a word.
I have known a man for 10 years and all that I could get out of him as reply to my greetings is: “Hmmm.”
How are you?
“Hmmm.”
How is family?
“Hmmm.”
It so happened I met him along with his wife yesterday.
“How are you?” I asked.
“Hmmm,” he replied as usual.
And then his wife took off. “Oh, you are that guy. My husband has told me about you. Oh, you are from Chennai. You have two daughters. Oh…,” on and on she went. Finally, she took a deep breath and asked: “How is your family?”
“Hmmm,” I replied and took to my heels.
It dawned on me why her husband just says “Hmmm.” She takes care of the rest.

32 comments:

  1. lol...Ramesh I am just like you - talk non sense non stop :D

    but i cannot keep quiet re..kya kare :)

    ReplyDelete
  2. Please include me in the group...I talk even when people are not listening to me:P

    ReplyDelete
  3. Wid so many talkative ppl around the only thing that i can say is "Hmmm. . ."

    ReplyDelete
  4. Wid so many talkative ppl around the only thing that i can say is "Hmmm. . ."

    ReplyDelete
  5. Hmmm... I thought I used to talk a lot, but I have toned down since my kids have started talking non stop :). there is a lot of truth in your observation, buddy!

    ReplyDelete
  6. Hahahaha. Poor husband. I am like that guy..use "hmm" very often. Most people have asked me whats with that 'hmm'. :-)

    ReplyDelete
  7. he he... m so glad my husband didn't read this post ;) coz then he'd have got a chance to speak ;)

    ReplyDelete
  8. behind every quite man there's a talkative women..lolzzz... (p.s no offence meant) :D :D

    ReplyDelete
  9. hmm...if i talk about me...i use hmms..often and speak too often...i use bth of my skills...
    would like to share the psycho behind this extra-words phobia...(i was in my teenage)one aunty was once asked why doesnt she give her husband an opportunity to speak...she answered...if i give the opportunity then he will keep mute and we all will be bored...or else if by chance he speaks then he will utter some uninteresting words..so better i should take the lead ...nice decision by the aunt..no..

    ReplyDelete
  10. he hehehe .. no the last coment was just for a laugh.. I am the same I talk tooo much.. and say a lot .. no wonder people who use to come to my blog constantly have stopped coming now .. hmmmm makes me think now I should STOP... :)

    ReplyDelete
  11. LOL
    You are so funny
    GREAT post :)))))))))

    ReplyDelete
  12. Either one of them should be talkative, i prefer 'She', they are better than us :)

    ReplyDelete
  13. boss;
    me asked that lady..
    she said,"hi, me nvr know talking too much..
    that man came and continuously asked this and that and conclude me as - TALKATIVE"

    me thought - this is the truth!!

    ReplyDelete
  14. hmmmmmmmmm
    hilarious piece........!!!

    ReplyDelete
  15. oh my god, im very sure, one fine day somebody will write something similar to this about me. recently when college ended, got scrap books filled by classmates.. everybody invariably wrote "chatterbox", "we never get bored when ur around", 'where do u get such things to talk abt?", "do u think the world is gonna get oevr tomor that ur talkin so much", "ur the most talkative girl of ur batch","u'll ahve a mandible fracture someday" and so on in my book. one person even called me a shatabdi express coz i talk real fast.. but still, they all liked me that way u know?

    n now that im at home, mom is the only person who i can bug. i talk so much when she comes home, that last week she said, "u shud reduce talkin a li'l bit "... awww.... :(

    ReplyDelete
  16. A chatter box like that living with u, one would forget a reply other than Hmmmmmmm :)

    ReplyDelete
  17. Hi friend
    going on a vacation, to the beautiful beaches of Goa. See you.

    ReplyDelete
  18. I think the world is made up of many like the couple. If 2 do the talking, no one is listening!! Me, I count my words!!!

    ReplyDelete
  19. i think you have a lot of spousal/mother-in-law issues LOL...ok just teasing you... ;-D

    ReplyDelete
  20. I love your humor! (((Hugs)))

    ReplyDelete
  21. Good One!Nice blog. I am following..

    ReplyDelete
  22. hahaha!
    opposites indeed attract! :P

    :)

    ReplyDelete
  23. Hmm...Yyyyeett another goood one...he he...

    ReplyDelete
  24. lol...chatterbox and chatterbox doesn't work.

    ReplyDelete